Varför skaffa hund?

Jag förstår inte folk som skaffar hund och sedan inte bryr sig om dom alls. Ta paret som bor mitt emot mamma och pappa tex, dom har en hund som dom knyter fast i en lina på gården hela dagarna. Nog är det väl bra att låta hunden vara ute men den här linan är så kort så hunden tar sig inge långt. Sen har vi aldrig sett dom vara ute och gå med den och dom har nu bott där i över ett år. Dom kan fara iväg och lämna hunden ute ett bra tag på dagarna, är dom ute samtidigt som hunden så struntar dom fullständigt i den och har heller aldrig sett dom varken klappa eller leka med hunden en enda gång. Varje gång det går nån förbi så skäller hunden och viftar på svansen och allt dom gör är att antingen ignorera den, häva in den eller ropa att den ska vara tyst...
Varför jag just nu började skriva detta är för att för bara en liten stund sen så hörde jag hur hunden där skällde mer än vanligt, så nyfiken som jag är så gick jag och kollade. Då hade dom fått främmande och allt hunden ville göra var att gå fram och hälsa för den var så glad, den viftade på svansen och kunde knappt stå still. Men inte lät karln hunden gå fram och hälsa utan först tog han tag i hunden så den skrek och sen stod han bara på håll och skrek håll käft åt den... Jag blir så jävla irriterad och förstår inte varför såna människor skaffar hund från första början?... Jag har många gånger kännt för att säga nått när jag gått förbi eller hämtat posten och hunden stått väldigt nära och skällt och dom har bara ropat åt den. Jag har till och med suttit och funderat och kommit på vad jag skulle kunna säga just nu åt dom ;P Men samtidigt är det väl inte min ensak om hur dom sköter sin hund tycker bara det är så tråkigt då man själv aldrig skulle kunna göra så..

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag håller fullständigt med!

2010-06-11 @ 10:05:06
URL: http://http

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0